Derbi 85cc Malossi MHR TEAM 7t Testbank
Nu het blok eindelijk loopt werd het tijd om hem af te stellen op de testbank. Wij (Thomas en Daan) zijn een ochtend op de bank geweest. Helaas bleken wij te weinig sproeiers te hebben. Druk op de knop “Lees meer…” om het hele verslag te lezen
In het kort de setup:
- Malossi MHR TEAM 80cc 7t (85cc dmv ophoogplaat van 1.5mm)
- BRK 43mm slag krukas
- SKF c3 lagers
- MVT Premium ontsteking (met licht)
- TOP Vforce membraan
- OKO 28mm met sproeier 165 (Dit word een Mikuni 28mm of een echte Keihin 28mm PWK)
- Twin Air luchtfilter
- SCR Corse Racingline 70cc Cross bovenlangse uitlaat
Het is een koude maand februari, we zijn daarom blij dat we binnen aan de slag kunnen op de testbank. Wij begonnen de dag met de brommer op standaard waardes. Een voorontsteking van 2mm en een sproeier 150 gemonteerd en we konden met de eerste run beginnen. Hier kwam met moeite een 15,57 pk uitrollen. Ons doel is om hier 5 pk meer bij te krijgen.
We kwamen er al snel achter dat de brommer te arm liep, zo arm dat deze zelfs uitviel. Wij besloten eerst de gasnaald rijker te zetten, helaas pakte deze strategie niet goed uit. Er kwam een score van 14,27 pk uit. Dus maar besloten de grootste sproeier die we hadden te monteren, dit was sproeier 165. Ook hebben we de gasnaald weer in het midden geplaatst. Vervolgens hebben wij de vooronsteking van 2mm naar 1.5mm verstelt en hebben we kort een run gedaan. Hier kwam al een beter resultaat uit van 16,36 pk uit. Maar nog steeds liep de motor te arm. Aangezien wij niets groters hadden maar verder gegaan met een mooie waarde vinden voor de ontsteking. 1.4mm voorontsteking kwam uit op 15,87 pk, minder als met de voorontsteking op 1.5mm. We besloten de ontsteking toen op 1.3mm. Hier kwam toen een score uit van 13,7pk.
Als laatst hebben wij nog geprobeerd met een dichte luchtschroef, hier kwam een score van 7pk uit.
Helaas door een gebrek aan sproeiers niet veel aan afstellen toe gekomen, maar wel een hoop kennis rijker. Volgende run met meer sproeiers en andere carburateurs.