Bidalot 88cc/94cc kits 2012
Na lang wachten zijn ze er dan eindelijk. Bidalot kondigde al maanden geleden hun nieuwe lijn producten. Vandaag kwamen ze dan eindelijk op de markt voor de consument. Wij vertellen jullie kort over de nieuwe lijn producten van bidalot.
Cilinders
De nieuwe lijn cilinders bestaan uit een 80cc cilinderkit, 88cc cilinderkit en een 94cc cilinderkit. De 80cc kit is een upgrade van de huidige 80cc kit, waaraan vrijwel niets veranderd is. De 88cc kit is vooral ontwikkeld om de strijd aan te gaan met bigbore kits zoals de Airsal extreme, de BRK88 en de MVT90, waarvan er de afgelopen tijd veel van op de markt zijn gekomen. Met zijn slag van 44,9 en boring van 50mm levert de cilinder een vermogen tot wel 32pk, als we de tests van Bidalot mogen geloven. De 94cc kit levert een nog groter vermogen met zijn slag van 48mm en boring van 50mm. Hier zit uiteraard wel een astronomisch prijskaartje aan.
De nieuwe cilinderkits zijn allemaal voorzien van een losse binnenkop, 6 transfers, en fabrieksaf getuned op maximaal vermogen.
De 88cc kit, bestaande uit krukas met 44.9mm slag, 50.0mm zuiger, cilinder en pakkingen:
De 94cc kit, bestaande uit krukas met 48mm slag, 50.0mm zuiger, cilinder en pakkingen:
de bijpassende 88cc/94cc uitlaat:
De kits zijn er voor zowel Derbi €2 (EBE/EBS050) en €3 (D50B0) motoren, AM6 en Minarelli Horizontaal. De prijzen voor de kits variëren tussen de €300 en €699 euro en zijn sinds kort verkrijgbaar.